Home / Elektronisch dartbord regels

Elektronisch dartbord regels

Veel mensen darten op een elektronisch dartbord in plaats van een ouderwetse kurk boord voor zowel de veiligheid en gemak. De soft tip darts gebruikt voor elektronisch darten zorgen voor minder blessures en scores worden automatisch bijgehouden.

electronisch-dartbord

Apparatuur en het opzetten ervan
Hang het elektronische dartbord zo op, dat er 2,5 meter ruimte tussen rondt het oppervlak van het speelveld is.

De tips van de darts moet van plastic zijn, hebben geen kapotte onderdelen en de hele dart mag niet langer zijn dan 20 centimeter en niet breder zijn dan 2cm. Elke dart mag niet meer dan 18g wegen.

Basisregels
Begin met het staan ​​in de buurt van de oche. U kunt op de lijn stappen maar niet eroverheen. De rest van je lichaam mag de lijn overschrijden.

U gooit drie darts per beurt . Elke worp telt mee, zelfs als het niet door de machine wordt geregistreerd. Geen dart mag opnieuw worden geworpen. Gooi je darts als uw nummer identifier op het bord brandt, en de woorden ” Throw Darts ” verschijnen. Zodra u uw darts gegooid heeft, drukt u op de “Player Change” knop en verwijderd u uw darts.

301
Er zijn verschillende versies van dit spel, maar de basisversie is 301 . De spelers beginnen met een score van 301 en gooien om de beurt hun darts om hun scores te verminderen. Elke keer dat een dart punten scoort, zal de dart machine dat nummer van het totaal verrwijderen. Om te winnen moet een speler tijdens zijn beurt zijn precies het resterende aantal gooien .

Het gooien van een dart in de buitenste ring op het bord verdubbelt automatisch uw score , terwijl een dart in de binnenste ring het verdrievoudigt. De buitenste ring van de bulls-eye is 25 punten waard, de binnenste cirkel is de 50 punten waard.

Cricket
Spelers moeten om de beurt proberen om elk van deze ruimtes ten minste drie keer te raken: bulls-eye , 20 , 19 , 18 , 17, 16 en 15. Zodra een speler een van deze cijfers ” sluit ” ( dat wil zeggen dat hij dat cijfer drie keer heeft geraakt ), zijn eventuele verdere hits in dat cijfer de punten waard die hij gooit, zolang er tenminste een tegenstander is die dit cijfer niet heeft gesloten.

De buitenste ring telt als dat je hem twee keer hebt gegooit en de binnenste ring geldt als drie keer. De binnenste bulls-eye telt als twee .

Om te winnen moet een speler alle cijfers sluiten en de meeste punten hebben.

Countdown en Count Up

Bij het spel countdown moeten de spelers eerst op de 20 gooien en dan aflopend naar de 1, en als laatste de bulls-eye. Een out of order hit ( het raken van de 17 nadat je 20 en de 19 hebt gehad bijvoorbeeld) telt niet. Alleen de nummers in precies dezelfde volgorde tellen.

Bij Count Up bepalen spelers zetten hun totaal ( meestal 500 ) en om de beurt gaan ze gooien om zoveel mogelijk punten te krijgen als ze kunnen. Buitenring treffers tellen dubbel en binnenring zijn triple .